Pilt

Pilt

Marineeritud peet

Peet on minu üks vaieldamatult lemmikjuurvilju ja ma või teda süüa kõikvõimalikul moel. Marineeritud peeti teen võib-olla kord paari kuu tagant ja siis kohe mitu purki. Kui need saavad söödud, siis on mõneks ajaks jälle isu täis. Marineeritud peedi eeliseks on pikem säilivusaeg, kui tavalisel keedupeedil. Nii on valmis salat purgis alati olemas, lihtsalt taldrikule tõstmise vaev. Mina teengi oma peedipurgid nädalavahetusel valmis ja siis on töönädalal elu lihtsam. Ja nagu paljude-paljude muudegi asjade puhul - isetegemine tasub ära! Kodused marineeritud peedid on nii mõnusalt ehedad ja täpselt nii äädikased-soolased, kui ise soovid. Mina leidsin selle retsepti siit ja peedid on alati väga head tulnud.

Vaja läheb:
1 kg keedupeeti (puhastatud peedi kaal)
1 l vett
3 spl suhkrut
1 tl soola
3 spl 30% äädikat
1 tl köömneid

Tükelda keedetud ja puhastatud peedid suupärasteks tükkideks. Sega potis vesi, sool ja suhkur, kuumuta keemiseni. Lisa äädikas, sega läbi. Pane tükeldatud peedid kuuma marinaadi sisse. Aja hoidis korraks uuesti keema, lisa köömned.

Tõsta hoidis kuumadesse steriliseeritud purkidesse ning sulge õhukindlalt. 

Kui ma tean, et söön selle peedi nädala-paari jooksul ära, siis ei ole ma purke ega ka kaasi aja kokkuhoiu mõttes steriliseerinud. Valan kuuma hoidise puhastesse ja kuivadesse purkidesse ja keeran puhta kaanega kinni. Niimoodi säilivad need purgid külmkapis paar nädalat ilusti (äädikas on võimas säilitusaine ja see hoiab pahad bakterid eemal). Steriliseerimisega mässan siis, kui teen hoidiseid talveks ja kui nad peavad mitmeid kuid vastu pidama.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar